Välkommen

Söndag 6/1:kvällen började med finbesök av H, J och söta T. Vi gick sedan och lade oss ganska tidigt då vi var trötta efter alla sena kvällar vid jul. Vi hade pratat mycket med Julia ang barnvakt den natten/dagen vi skulle komma att åka till bb så hon var väl förberedd. Som tidigare kvällar började sammandragningarna i samma stund som jag lade huvudet på kudden, men inte så att det gjorde ont. Jag började klocka mig själv strax efter 22 och hade då 11 förvärvar på 30 min. Gick på toa och försökte somna om, väckte sedan Ted vid 23 och berättade att värkarna började göra ont. Värkarna gjorde ondare och ondare, när jag inte kunde ta mig tillbaka själv från toan( alla dessa toa besök man gör som gravid:) och ännu mindre ta mig upp i sängen igen så ringde Ted till förlossningen. Margareta och stig-Inge kom för att ta hand om Julia och vid 01:30 åkte vi till Örebro. Profylax andning och Teds arm var mina bästa vänner på resan in. Väl på förlossningen gick det fort, jag hade min underbara sambo som smärtlindring( han baddade min panna och var ett helt fantastiskt stöd. Tittade inte upp ur hans famn förrän lillen var ute). Levi föddes den 7/1-13 kl 02:55. ( På beräknat datum)Han vägde 3175 och var 49 lång. Det var en väldigt bra förlossning och jag är så tacksam för min fina familj.

Kram


Kommentarer
Postat av: Jossan

Å va snabb han va:) Blir helt varm i kroppen när jag läser din berättelse...å va härligt med T som va ett sånt bra stöd:) Snart kommer vi och hälsar på er<3

2013-01-22 @ 16:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0